Tickets bestellen

Hier vind je informatie over het bestellen van tickets bij onze voorstellingen. Heb je een vraag die wij hier niet beantwoord hebben, neem dan contact op met de UITbalie.

Tickets bestellen

Hoe bestel ik tickets? 
Betaal de juiste prijs voor je tickets. Koop je tickets alleen op onze theaterwebsite, via de UITbalie of op de site van de artiest of de organisator. Meer informatie vind je op weetwaarjekoopt.nl

Kan ik ook telefonisch tickets bestellen?
Telefonisch tickets bestellen is mogelijk tijdens openingstijden van de UITbalie. Je ontvangt dan een betaallink per e-mail om de bestelling te bevestigen. Deze betaallink is 10 dagen geldig. Als je na 7 dagen nog niet hebt betaald, ontvang je een herinneringsmail.

Kan ik via de website tickets bestellen voor meerdere voorstellingen?
Dat is mogelijk. Na het bestellen van tickets voor een voorstelling, kun je in stap twee van het bestelproces (Betaal- en afleverwijze) op de knop ‘Winkel verder’ klikken. Tickets voor andere voorstellingen worden automatisch toegevoegd aan je bestelling.

Kan ik tickets met korting bestellen?
In het kader van toegankelijkheid hanteren we kortingsregelingen voor middelbare scholieren, (vak)studenten, bezoekers jonger dan 30 jaar, en groepen. Meer informatie over deze kortingen vind je hier.

Kindertickets bestellen

Hoe weet ik of een voorstelling geschikt is voor mijn kind?Bij alle familie- en jeugdvoorstellingen staat de leeftijdsindicatie vermeld achter de titel van een voorstelling. Wij vragen je deze indicatie te respecteren voor het plezier en de rust van je kind, voor jezelf en voor de andere toeschouwers.

Hoe bestel ik tickets met een kinderprijs? 
Klik bij de betreffende voorstelling op 'Tickets' en selecteer (indien mogelijk) de gewenste plaatsen in de zaal. Vervolgens kies je het 'type' tickets: 'Regulier' voor volwassenen en 'Kind' voor kinderen.

Tot welke leeftijd geldt de kinderprijs?
Voor kinderen t/m 14 jaar hanteren wij een kinderprijs bij familie- en jeugdvoorstellingen. Deze prijs varieert per voorstelling.

Ik ben vergeten de kinderprijs te selecteren. Wat moet ik doen?
Als je de bestelling nog niet hebt afgerond en betaald, kun je terugkeren naar stap één van het bestelproces: 'Tickets- en plaatskeuze'. Verwijder de stoel met het verkeerde prijstype en selecteer de stoel vervolgens opnieuw met het juiste prijstype (Kind).

Heb je de bestelling wel afgerond en betaald, dan kan het prijstype online niet meer aangepast worden. In dit geval kun je contact opnemen met de UITbalie om de tickets te wijzigen.

Wachtlijst

Ik heb me ingeschreven op de wachtlijst van een voorstelling. Wat nu?
Bij uitverkochte voorstellingen kun je je inschrijven op een wachtlijst. Als er tickets vrijkomen voor een uitverkochte voorstelling dan nemen wij contact op met de personen op de wachtlijst, in volgorde van inschrijving. Ben jij de eerstvolgende op de wachtlijst? Dan ontvang je van ons een e-mail met daarin een betaallink die 24 uur geldig is. Voltooi de betaling via de betaallink en je ontvangt direct je tickets via e-mail. Heb je geen interesse meer in de tickets? Laat het ons dan even weten telefonisch of per e-mail. Na 24 uur vervalt de betaallink en wordt de volgende persoon op de wachtlijst benaderd.

Als er vanaf 48 uur tot aanvang van een voorstelling tickets vrijkomen, dan worden de personen op de wachtlijst niet meer gecontacteerd. De vrijgekomen tickets worden dan op de normale wijze verkocht, via de website of de UITbalie.

Levering tickets

Op welke manier kan ik mijn tickets ontvangen?
 Je kunt tickets op drie manieren ontvangen: E-tickets, per post of aan de UITbalie. Kies online in stap twee 'Betaal- en afleverwijze' welke leverwijze je voorkeur heeft (E-tickets, tickets ontvangen per post / afhalen aan de kassa).

Hoe krijg ik e-tickets toegestuurd?
E-tickets zijn direct na afronden van je bestelling te downloaden en worden naar je toegestuurd via e-mail. Je betaalt voor e-tickets geen transactiekosten.

Hoe krijg ik tickets per post toegestuurd?
Tickets per post ontvang je binnen 8 werkdagen. Ongeacht het aantal plaatsen betaal je eenmalig € 3 transactiekosten. Vindt de voorstelling plaats binnen 7 dagen? Dan is verzenden via post niet meer mogelijk. Je kunt in dit geval kiezen voor 'tickets afhalen aan de kassa'. De tickets liggen op de dag van de voorstelling voor je klaar bij de UITbalie. Je betaalt hiervoor geen extra kosten.

Waar kan ik mijn tickets afhalen?
Tickets voor voorstellingen en concerten in Theater aan het Vrijthof kunnen tijdens reguliere openingstijden aan de UITbalie worden afgehaald vóór aanvang van de voorstelling. Tickets voor voorstellingen op andere locaties kunnen tot de dag voor aanvang van de voorstelling bij de  UITbalie van Theater aan het Vrijthof worden afgehaald. Indien je de tickets wilt afhalen op de locatie van de voorstelling, dan kan dit vanaf 45 minuten vóór aanvang.

Waarom moet ik mijn adresgegevens achterlaten?
Je adresgegevens zijn alleen verplicht als je ervoor kiest om de tickets per post te ontvangen. In alle andere gevallen is het invullen van je adresgegevens optioneel.

Ik ben mijn tickets verloren/vergeten. Wat nu?
Heb je een online account bij Theater aan het Vrijthof, dan kun je alle tickets hier bekijken en opnieuw downloaden. Daarnaast is het mogelijk om duplicaattickets aan te vragen bij de UITbalie.